کد خبر : 126
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰:۱۸
- بازدید

آیا اسب ها ایستاده نیز می خوابند؟

آیا اسب ها ایستاده نیز می خوابند؟
شاید برای خیلی ها عجیب باشد که در حالت های دیگری مثلا ایستاده هم بتوان خوابید.برخی از حیوانات از جمله اسب ها همان طور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید به صورت ایستاده می خوابند.؛

اسب ها نیز مانند انسان ها نیاز دارند تا به صورت خوابیده نیز بخوابند به همین خاطر به خواب رفتن آن ها به صورت ایستاده همیشگی نیست و تنها در این حالت برای مدتی به خواب عمیق می روند.
گاهی ما انسان ها فراموش می کنیم که اسب ها حیواناتی وحشی هستند.در طبیعت و حیات وحش اسب ها جز حیواناتی هستند که مورد حمله شکارچیان قرار می گیرند بنابراین ایستاده خوابیدن برای آن ها امنیتی نسبی را فذاهم می کند.
اگر یک شکارچی قصد حمله به آن ها را داشته باشد در حالی که خواب هستند،به حالت ایستاده سریعتر می توانند فرار کنند تا حالتی که روی زمین دراز کشیده اند.زمانی که اسب ها دراز می کشند و به پشت می خوابند برای آن ها خیلی سخت است که به سرعت بر روی پاهای خود بایستند.معمولا خوابیدن به حالت ایستاده برای اسب های وحشی امن ترین حالت است.در یک گله معمولا یک اسب برای نگهبانی به صورت ایستاده می خوابد و بقیه ی اسب های گله دراز می کشند. به علاوه اگر اسبی به مدت طولانی به پهلو بخوابد بدلیل وزن زیادش احتمال آسیب دیدن شش هایش زیاد است.در واقع به همین دلیل است که انجام عمل جراحی به مدت طولانی بر روی اسب ها بسیار خطرناک است. زمانی که اسب ها به حالت ایستاده می خوابند پاهای آن ها می تواند در محل به صورت ثابت قرار گیرند بدون اینکه خسته شوند.هنگامی که اسب ها در حالت ریلکسیشن کامل یعنی REMباشند،پاهایشان خم شده و می افتند.تنها در این حالت است که اسب ها نمی توانند ایستاده بخوابند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    Sorry, no posts matched your criteria.

logo-samandehi